logo
logo
Mac-TV.de - Einzelnen Beitrag anzeigen - Sammelthread zum HomePod
Einzelnen Beitrag anzeigen
Alt 06.02.2018, 19:04
Jörn Jörn ist offline
Administrator

The Verge ist da ganz anderer Meinung:

Zitat:
All of this means the HomePod sounds noticeably richer and fuller than almost every other speaker we’ve tested. You get a surprisingly impressive amount of bass out of it, but you can still hear all of the details in the midrange and the bass never overwhelms the music.

And it’s immediately, obviously noticeable: set in a corner of my kitchen, the HomePod sounded so much better than everything else that our video director Phil Esposito went from thinking the whole thing was kind of dumb to actively pointing out that other speakers sounded bad in comparison.

Compared to the HomePod, the Sonos One sounds a little empty and the Google Home Max is a bass-heavy mess — even though Google also does real-time room tuning. The Echo and smaller Google Home aren’t even in the same league. The only comparable speaker that came close in my testing was the Sonos Play:5, which could match the detail and power of the HomePod in some rooms when tuned with Sonos’ TruePlay system. But it also costs more, is larger, and doesn’t have any smart features at all. (...)

I’m not sure there’s anything out there that sounds better for the price, or even several times the price.
Nach meiner Ansicht sind die frühen Testberichte, die von Apple vor der Markteinführung lanciert werden, nicht viel wert. Schreib' ein negatives Wort, und Du bist nächstes Mal nicht mehr dabei. Ich sage jedoch nicht, dass alles in diesen Berichten falsch sein muss; sondern ich sage, dass es weiterer Bestätigung bedarf.

In den Artikeln steht eine erstaunliche Menge an Marketing-Blabla, und echte Audio-Expertise wurde offenbar nicht zu den Vorführungen eingeladen.

Abwarten.